Tuesday, January 18, 2011

doktor kedekut!


baru balik daripada klinik..
byk rupanya klinik panel USM ni..
mula2 g klinik Aman...tp,rmainye org..xsggup nk tggu ngn kepala yg brpusing2 ni..
then,pegi klinik Universiti..
mula2 masuk klinik ni,ok laa..
service pn cepat..tak payah tggu lama..
wlaupun dh pkai cardigan, sjuknye mcm kt kutub utara..huhu!
ok, nama dh pn dipanggil n saya pn masuk la dlm blik dktor ni..
dktor perempuan..so,xsegan sgt...
"sakit apa??"
ni la masalah doktor2 kt malaysia ni..
kalau aku dh tau sakit apa,tak payah ler aku nk pegi klinik..
maknanya nak suruh awk check ler sy ni sakit apa,doktorku syg.......huhu!

aku: "saya pening dan lemah badan...dh 2 ari sy cmni.."
doktor: ok,sy bg awak ubat n awk amek kt luar yer..sy bg awk mc utk arini..
aku: sy nk mtk vitamin bole?sbb sy rasa xlarat sgt ni..
doktor:maaf yer..kita xsediakn vitamin utk student..

vitamin ni ubat larangan ke?haih..
bknnye aku mtk drugs ke ape..
ok,doktor bg paracetemol..
kalau stakat paracetemol,kt 7E pn byk...huhuhu!

persoalannye:
kenapa doktor xnk bg vitamin? USM,kn byr utk service yg klinik tu bg..
sy mtk vitamin bg bertenaga sket bdn sy yg lemah ni..
kalau pegi kelas,pengsan tgh jalan..salahkan doktor tu sbb xbg sy vitamin!=p

2 comments:

  1. aik kat usm kejut boleh request je nak ubat ape..
    waaa tidak adil tuu

    ReplyDelete
  2. tula psl..dada mtk vitamin jek pun..
    die taknak bagi...
    nk kata ubat kawalan,tak jugak..
    kena makan oren byk2 ler kot kasi tmbah tenaga! hehehe..

    ReplyDelete