Sunday, May 8, 2011

HAPPY MOTHER'S DAY!! =)


sekarang dah bulan May,kn??so,mesti la mother's day,kn??hehehe..
teringat mak aku kat umah tu..ntah apa la die tgh buat ptg2 ni,kn...
slalu time cmni mesti die tgh masak kt dapur tu utk makan petang..i love u mom!

tadi aku pegi mkn kt kfc,ttbe ade sorg budak pmpn dtg jual bunga..
aku cm heran la sbb rasanya situasi jual2 bunga sekuntum2 ni slalunye time valentine's day jek..
but,that girl cakap bunga tu utk mother's day..n then sell those flowers utk charity...
i wish i cud buy one n give it to my mom..
but,im still stuck in here waiting for the training which i need to join tomorrow...huh!

ok,nak cite la sket sbyk pngorbanan mak aku time mmbesarkan aku dulu..
mayb tak byk tp bila besar2 ni pk blk mcm snggup jek mak aku layan kerenah aku time kcik2 dlu..
mengada2 btol aku ni time kecik2 dulu...hehe!

aku ni masa kecik2 suka sgt melawa..lipstik,blusher,eyeshadow mak aku..
abes aku paw dok buat cnteng2 muka...
kalau amek pic aku time kecik2 dlu,lipstick mesti ada kt tgn...hahaha!
1 hari tu,aku mtk mak aku belikan nail colour utk aku..
kalau tak beli,taknak pegi skolah..nak gak! nak gak!!!
so,esoknya mak aku belikan nail colour utk aku..merah tahap gaban punya merah tu!
pegi skolah tadika esoknye,dengan suka hati aku pakai nail colour tu kt kuku..
meletop ler,kn g skolah pkai nail colour?haha..
pastu,aritu cikgu buat spot check kuku..
apa lagi,,,cikgu marah ler,kn?suruh aku bersihkan balik kuku tu n esok pagi die nk tgk aku..
balik tu,aku ckp kt mak aku cikgu suruh bersihkn nail colour tu..
zaman dulu,mana ade nail remover,beb...
so,nak tau mak aku buat apa?
dia amek nail clipper tu,kikis kuku aku satu2 smpai hilang...bila pk2 balik,mcm trharu..
kalau aku ada ank pun nt,aku takkan buat cmtu..
mtk nail colour jek,aku akn cakap, "kau ngada2 nak buat apa?lempang nak?" haha..
tabah mak aku ni...:)

pastu, masa tadika dulu gak,
ada buat rombongan pegi Zoo negeri Johor..aku pun masa tu masih lagi stay kt johor bahru..
memandangkan tadika-umah aku takde la jauh sgt,
mak aku anta aku jalan kaki jek pegi tadika..
pagi tu,b4 aku naik bas..aku tgk budak2 lain sume bwk mknn n air kotak best2 nk pegi zoo tu..
aku pn mtk mak aku belikan..
pastu mak aku ckp,"Mama tak bwk beg duit ni.takpe laa..nanti mama ckp kt org kedai tu..."
mak aku sanggup berhutang belikan aku air kotak n makanan sbb nak bg aku..
mmg la die bayar balik lepas tu..tp,mcm bg aku,nk mintak kt org adalah mcm malu sket..
tp,mak aku sggp bwrhutang demi aku...terharu plak bila pk2 balik...

bila dah besar ni, walaupun aku jarang ade kt umah sbb byk dok hostel,
aku tau mak aku ttp amek berat psl aku...:)
dia slalu tanya yg mana satu bf aku...
ok,terus-terang aku ckp,aku mmg tak byk kwn kt umah..sbb aku jrg kua umah..
tp,aku byk kwn lelaki..dh tu,yg lelaki jek nak ajak aku lepak..
smpai satu tahap,mak aku penah tanya,
"ni dada ni,mana satu bf??? kejap org tu,kejap org ni..tak baik mainkan perasaan org..."
rupa2nya mak aku anggap setiap kwn lelaki aku yg dtg umh jemput aku tu,adalah bf aku..
"ma,tu bukan bf dada...ktorg kwn jek.dada mna ada kwn kt cni...tu pn kwn skolah..."
mama: abes tu..spe bf dada? dada and hafiz cmna??tu gmba die tu,bila nak buang?
aku: ermm...biarla kt situ...malas nk buang...

hati aku masih terluka dgn cinta lama...aku tau mak aku slalu tggu bila aku nak betul2 kenalkan die ngn btol2 steady bf a.k.a bakal menantu dia..
but,not for now...aku takut nak kenalkn awl2 memandangkan umo aku msih muda...
erkkk,muda ke??? :p

nak cte byk2 lagi psl pngorbanan aku,mau satu berbuku2 aku kena tulis..tak trkira!!!
itulah pengorbanan seorang ibu..
tak kesah mcm mana perangai ank die sekalipun,.
gedik ke..mngada ke..jahat ke...lemau ke...ibu ttp ibu..
seorang ibu tetap menerima anaknya seadanya dan tetap menyayangi anaknya...
sempena hari ibu ni,
i would like to wish my mon & all the greatest mothers in the world,
"HAPPY MOTHER'S DAY!!!"
i love u,mama...and trust me,i do miss u a lot here...=)
i dunno if i can be a good mother just like on the future..i have no idea with that...
U ARE THE GREATEST MOTHER ON THE WORLD!!! I LOVE U....=)

1 comment:

  1. MAAF..BANYAK TYPING ERROR DAN KESILAPAN GRAMMAR...BODO SEYH AKU! HAHAHA..HAPPY MOTHER'S DAY ALL!!=)

    ReplyDelete