Tuesday, July 10, 2012

lalalalallala..hari-hari kerja..~~

it's been so long..dah lama ta update blog ni.
bukan apa terlalu 'busy' dengan permainan hidup..
so far,
aku sedang melakukan internship di Kota Bharu..
aku telah ditempatkan di pejabat pentadbiran..
but scope job aku adalah...
online...online....online...
kadang2 tu adalah menulis artikel sikit untuk majalah agro biz..
tapi,
tiap-tiap hari mengira hari bila nak habis internship ni..

memang ramai sgt nak apply keje goverment..
kononnya sebab dah tua nanti,ada pencen..
betul tu..mmg aku tak nafikan..
tapi,
tau x anda yang keje goverment takde keje sgt sbnrnye?
1st day masuk ofis,
aku agak mcm kejutan budaya sikit..sebab apa?
tv terpasang,staff bole tdo kat meja sambil letak kaki atas meja..
daripada observation aku,
diorg dtg ofis daripada pagi smpai ptg hanya baca paper,tgk tv dan tdo...
kalau ada keje pun,
sebulan sekali kot?

"akak,takde keje ke nak bagi saya?saya boring sgt ni..taktau nak buat apa.."
"akak pun taktau nak bg keje apa kt adik sbb akak sndri pn takde keje,dik..:
T_T

aku rasa aku mmg tak sesuai keje goverment sbb aku cepat boring kalau takde keje..
mmg la diorg selalu dapat bonus,
tapi,
kalau tiap2 ari dtg keje utk tido,
aku rasa tak berbaloi aku bgn pagi2 pegi keje..
seolah-olah dtg hanya utk tunjuk muka...
tapi,hakikatnya...satu keje pn takde...

tapi,
aku bukanlah nak 'bias'mengatakan private sector is much much more better...
private sector plak byk keje tak ingat..
sampai nak pegi toilet pn kdg2 pk byk kali..
tapi,goverment sector ni plak boring takde keje..

pengajianku di USM hanya tinggal 1 sem lagi..
lepas tu,
aku trpaksa la melibatkan diri dalam bidang pekerjaan ni,
hopefully environment keje tu nt,
buat aku semangat tiap-tiap hari nak pegi keje...
Ameen~~ 
X D


No comments:

Post a Comment